Sony Cyber-shot HX DSC-HX50V zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 210 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot HX DSC-HX50V zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Robby Laeveren 16-09-2014

Ik ben heel tevreden over het toestel. Zeer mooie vakantiefoto's. Ook filmen is vrij makkelijk en duidelijk.

carleb 05-09-2014

Overall, this is a great portable camera. The zoom range is excellent, the picture quality is quite good, and the features are complete. The only issue I experienced is that the screen is hardly visible in bright sunlight, but in all other conditions, it's a perfectly enjoyable camera to use.

Simon1239 04-09-2014

Ik ben zeer tevreden over deze aankoop. Het is een mooi toestel met verschillende mogelijkheden(GPS, groothoek en een zeer degelijke zoom,...). Ook over de videomodus ben ik zeer te spreken, waardoor mijn camcorder terug in de doos zit op zoek naar een nieuwe eigenaar. Voor mensen die een zeer degelijk apparaat zoeken voor niet veel geld, is dit zeker een aanrader!

johan 1963 23-08-2014

heel mooie fotos,enorme zoom een aanrader!!
Heb de fotos via mijn smart tv bekeken en moet zeggen dat ik nog nooit zo scherpe beelden heb gezien , ga volgende week op vakantie en ben benieuwd naar het resultaat van de fotos en filmpjes die ik daar ga maken;

VincentL23 20-08-2014

Prijs-kwaliteit een aanrader. Schitterende kwaliteit van foto's en bewegende beelden worden met optimale kwaliteit opgenomen.
Ik gebruik dit toestel voor zowel sportopnames als landschappen te fotograferen.

De beste aankoop sinds jaren!

VincentL23 20-08-2014

Eenvoudig apparaat met uitgebreid pakket aanmogelijkheden. Zeer scherpe foto's en de zoomfunctie stelt zeker niet teleur.

Prijs-kwaliteit een aanrader!

brda 19-08-2014

Super toestel! Compact en toch zeer uitgebreid. Interessante functie om camera met smartphone te bedienen, bv om zelf op een groepsfoto te staan. Sterke zoomfunctie voor een compact camera! Sterke aanrader!

Rominavanh 19-08-2014

De camera is echt een schitterend toestel. Prijs/Kwaliteit is scherpe verhouding. Ook de wifi & gps zijn bijzonder handig. Wij deden er een roadtrip mee in USA en dit leverde schitterende beelden op.

Cliffke1983 15-08-2014

Het toestel is nu om en beide 3 maanden in men bezit.

Heb dit model gekozen omdat ik graag bij de cybershots van Sony wilde blijven omdat ik hun menustructuur gewoon ben en ik net iets betere foto's wilde trekken dan met een (standaard) compactcamera.

Ik heb het toestel uitvoerig kunnen testen op onze vakantie in Turkije en enkele festivals.
Hierdoor heb ik verschillende situaties tegengekomen van stilstaande beelden en veel beweging en met de slimme stand kan je echt heel knappe foto's maken. Met daglicht is vrijwel elke foto geslaagd. Alleen in donkere ruimtes of 's nachts moet je wel zien dat je hem iets steviger vast houd want dan kan je wel is een bewogen beeld krijgen. Maar over de algemene lijn zijn de foto's zonder flits altijd zeer geslaagd door de hoge ISO waardes die het toestel heeft. En als het toch niet echt wil lukken kan je altijd nog de flits gebruiken. Maar meestal probeer je toch altijd eerst zonder die flits ;)
De flits is wel wat ongelukkig te bedienen/openen met het kleine knopje. Maar de flitser zelf voldoet ruim aan de normen en doet die wat die moet doen :)
Als je wat meer verstand heb van de aparte instellingen kan je nog zo ver gaan als je wil maar dat is niet voor mij weg gelegd.
De zoom is ook fantastisch! Bij daglicht en de zoom op max kan je dankzij de goede beeldstabilisatie een perfecte foto nemen met veel detail. Hiervan ben ik echt wel onder de indruk!

Video's opnemen is ook zeer eenvoudig dankzij de aparte record knop waardoor die onmiddellijk begint zonder je het wieltje moet verdraaien in video modus. Klein nadeel is dat de camera standaard instellingen neemt voor focus etc. Ik heb nog niet gevonden of dit aan te passen is in de instellingen.

De gps functie van de gps heb ik nog niet ingesteld of gebruikt. Is niet de reden dat ik het toestel gekocht heb :D

De foto's overzetten op de pc doe ik via wifi. Nadat je eventjes jezelf bezighoud met de instellingen juist te zetten verloopt alles zonder problemen. Naargelang de hoeveelheid foto's/video's zal het soms wel een tijdje duren voor alles overgezet is maar ik heb nog geen fouten/problemen tegen gekomen tijden de overdracht.

Conclusie:
Een zeer degelijke compactcamera die veel waarde voor zijn geld geeft!
Een aanrader voor de mensen die er het budget voor hebben :)

Bianca 1978 02-08-2014

De sony cyber-shot is een fantastisch fototoestel.
Zeer handig in gebruik dankzij de tips die op het schermpje komen (bv: tegenlicht)
Compact formaat,met groot zoom-bereik.
Enkel jammer dat de app. voor het toestel nog niet beschikbaar is voor windows 8.

Marcus9800 29-07-2014

Een prachtig, zeer goed werkend compact toestel met een uitstekende zoom en een zeer goede fotokwaliteit. Voldoet aan de verwachtingen!

Genieters 26-07-2014

Onze fotografie beperkt zicht tot gewone gebruik. We zijn tevreden over de scherpte van de foto's en de handige bedieningsfunctie

Callewaert Danny 25-07-2014

Mooi handig toestel, die door zijn snelheid van uitvoering kan wedijveren met een basis reflex camera, maar die daar bovenop meer mogelijkheden heeft, zoals 360 graden foto's, gps en wifi.

Foobjo 24-07-2014

Net terug van vakantie in Afrika, +/- 1300 foto's genomen. Kwaliteit is super voor zo'n pocketcamera! Film beelden zijn ook van zeer goede kwaliteit. Foto's weergegeven op 21 inch tv : zeer goede kwaliteit. Ik heb bewust voor dit toestel gekozen, veel praktischer dan een reflex camera. Heeft 30 x optische zoom, wat niet slecht is. Één minpuntje, scherm is moeilijk te zien in fel zonlicht. Voor de rest heb ik geen opmerkingen.

Steven Boumon 21-07-2014

Super lens, waarmee je heel ver en toch zuivere foto's kunt nemen! Dit heeft ook wel tot gevolg dat het toestel wat lomp overkomt. Maar erg tevreden over de talloze features.

Trinneke 20-07-2014

Mooie scherpen foto's. Het toestel ligt makkelijk in de hand. 30 x optische zoom is gewoon schitterend en dan 20,4 megapixels. Geweldig toestel met enorm voor mogelijkheden.

vlooi 17-07-2014

Na lang zoeken is mijn keuze gevallen op deze camera. Ik wilde zeker geen spiegelreflex = te groot. Deze compactcamera heeft uitstekende kwaliteit, groot zoombereik, veel extra mogelijkheden bijv. qua belichting e.d. Ideaal voor de fotograaf die iets meer wil dan standaard fotograferen. Aangezien je de flits handmatig moet uitklappen zit deze nooit per ongeluk in de weg, je bent er bewust mee bezig. Fijn dat je er ook even mee kan filmen, al zit dat movie-knopje (voor mij) verkeerd, gaat vaak per ongeluk aan... Camera ligt heel fijn in de hand: aan de voorzijde en achterzijde "extra grip" ! Wel bedoeld voor rechtshandige. Over de degelijkheid kan ik nog niets zeggen, te kort in bezit.

NeJen 15-07-2014

Compact toestel met veel mogelijkheden.
Ideaal alternatief voor de lompere (en ook wel duurdere) reflexcamera's

Jos Van Thienen 01-07-2014

Had daarvoor een HX20v maar was defekt.Dan een nieuw toestel hx50v.Qua bediening hetzelfde als de vorige maar de zoom is hier veel beter en ook betere foto's

freddy 46 24-06-2014

Prachtig toestel , handig in gebruik , in feite doet het alles automatisch !
Geen spijt van deze aankoop !

Blanik 18-06-2014

Voor dit toestel was ik in het bezit van de DSC-HX20V. Dat toestel is binnen de garantieperiode defect geraakt (zoom-motor die soms bleef "hangen"). Cool-blue heeft dit netjes opgelost, ik mocht voor hetzelfde bedrag een nieuw fototoestel kiezen. Ik heb terug voor een Sony gekozen daar ik erg tevreden was over de kwaliteit van de foto's, in alle situaties (rekening houdend met het soort toestel). Mogelijkheden en gebruiksgemak zijn er nog op vooruitgegaan. Zo vind ik de mogelijkheid van afstandsbediening door smartphone een leuk extra. Ook de filmpjes, gemaakt met dit toestel, zijn van prima kwaliteit. Degelijkheid van dit toestel is natuurlijk nog afwachten.

SnowyBoris 16-06-2014

Na ontvangst onmiddellijk 1 week op vakantie meegenomen. 1200 foto's meegemaakt van uitstekende kwaliteit. GPS functie is handig om nadien te zien waar de foto's gemaakt zijn. De eigenschap om foto's met een bepaalde filter te maken is zeer leuk. Ik ben een zeer tevreden klant.

Dardri 16-06-2014

Zeer tevreden met de aankoop ! gemakkelijk in gebruik ,zeer goede foto's , veel mogelijkheden .De foto's genomen in intelligent automatisch zijn van goede kwaliteit!